Ojoj

De hära dagarna har jag haft fullt upp hela dagarna, har inte hunnit skriva.
Idag:
Har jag klivit upp tidigt och varit och tränat. Sedan bar det full rulle hemmåt, hoppat in i dushen, käkat och iväg till holmsund till farmor som fyllde år. Jag måste bara säga att farmor och farfar är de snällaste och finaste människorna som finns och att jag beundrar dem så. Det är så kul att höra dem berätta om då de var unga och hur de har jobbat och stått i. Sedan har vi ätit middag hos mamma och pappa i holmsund. På väg från holmsund for vi och handlade. Då var klockan 16.00... Sedan packade vi in maten och for på bibloteket på grubbe. Det var så länge sedan man va i ett biblotek. Lånade en bok och en film sedan for vi förbi killens föräldrar. Nu har jag tagit på mig myskläderna och ser på halv 8 hos mig. Sedan blir det house. 11 dagar till thailand!!

Igår:
Jag gick av jobbet igår efter att ha jobbat natt en vecka. Efter jobbet for jag förbi polisstationen och hämtade mitt pass. Han komma hem, äta frukost och packa sakerna. Sen stod min kompis Therese nedanför. Sen for vi hem till henne och lekte lite med hennes hund Mercedez som längtat efter henne. Vi skulle laga lax, potatis och romsås till middag så vi var tvugna att fara iväg för att köpa matlagningsgrädde. Det slutade med att vi for förbi hennes killes mamma och kollade på ett gäng nykläckta små söta kattungar.. Där fick vi fika och satt och pratade med hans mamma ett tag. Hon skickade med oss gräslök vilket va supersnällt. Sedan körde vi och köpte matlagningsgrädden. Jag fick sitta och hålla i mercedez som följt med. Hon slickade mig i halva anisiktet. Laxen blev iaf så god att båda tog en ports till. Där hängde jag kvar en timme sedan prommenerade jag till iksu och tränade. Det va så grymt skönt att få träna efter 2 veckors förkylningar. Sen skulle jag ta bussen men det var ett tag till den skulle gå så jag tänkte att jag skulle gå till sjukans bussterminal där alla bussar gick förbi.Men nej, dörren till min favorit genväg (den vägen man slipper gå runt hela sjukhuset (vilket inte är litet i umeå) var stängd och rädd som jag var att jag skulle missa bussen fick jag spurta till närmaste busshållplats (vilket är universum, vid universitetet) vilket var i onödan eftersom bussen var sen. Sen då jag skulle byta buss på vasaplan så var det 12 minuter till bussen skulle gå och eftersom jag var så svettig ansåg jag att det är värre att stå stilla och vänta än att gå hem. Det tog 5 minuter mer än om jag hade tagit bussen men det var det värt. Skönt att slippa frysa! När jag kom hem hade pojkvännen fixat creps! och det var gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0