Paranormal activity

Efter att många har snackat om denna film så har jag sett den. Många jämförde den med blair witch prodject ochlovade att jag skulle "skita ned mig" men precis som blair witch prodject  så var den inte så super häftig enligt mig. Men blev du vettskrämd av blair witch prodject så kommer du nog gilla denna.



"Paranormal Activity är en amerikansk skräckfilm från 2007 som hade premiär på Screamfest Film Festival i oktober, 2007. Pågrund av sitt rykte efter första visningen som mycket skrämmande och sitt unika sätt att filmas fick filmen även världspremiär den 16 oktober, 2009, detta också med hjälp av Steven Spielberg som efter att ha sett filmen själv upplevde paranormala händelser i sitt hem och föreslog att filmen skulle visas på bio för en större publik. Paranormal Activity spelades in på en budget av $15.000 dollar och har sedan premiären spelat in $97,430,000 dollar, filmen är inspelad med en vanlig kamera och är gjord för att likna en dokumentär. Filmen fick bra kritik för sitt unika sätt att skrämma folk, den fick också ryktet om sig att vara en av de läskigaste filmerna någonsin. En uppföljare är redan på gång efter succen med första filmen."
- wikipedia.se

Betyg: EE


Kommentarer
Postat av: Maria

Mäh, vad besviken jag blev :P Jag trodde också jag skulle bli skiträdd av filmen! Men om inte du blev det så tror jag heller inte att jag blir det...

2009-11-17 @ 22:36:28
URL: http://marrakarra.blogg.se/
Postat av: Carina

Ska abolut inte se denalls om den påminner om blairwitch- har precis börjat sova med lampan släkt igen, haha... ;)



Japp, Thailand & förena studier med träning i 4månader. Ska bli grymt! =)

2009-11-18 @ 17:28:59
URL: http://starlife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0