Veckan hitills

Måndag och tisdag var jag sjuk. Som jag var hela helgen i sthlm fast det blev värre då jag kom hem. Hade feber i tisdags så jag har suttit hemma och spelat Dragonica. Vilket är ett gratis onlinespel. På Tisdan såg vi 3an och 4an i Johan falk serien. Det blir en ressencion på alla sedan eftersom de hänger ihop!



Onsdag (igår): var jag på praktiken, hade lite feber på morgonen men det gick över som tur var. Var där från 09.30 till 19.30. Kring lunchen fick jag ansvara för hela vegetariska och köra bongarna som kommer(beställningarna) vid luckan. Det vill säga in i ugnen, tallrikar, sidosallad, lägga upp och krydda. Kan se olika ut beroende vad folk beställer. Blir lite som jonglera då det kommer nya hela tiden :) Det var skoj och dessutom hade jag inte gjort det förr så jag tyckte det gick riktigt bra! Fick dessutom veta att jag fick ha kvar praktiken hur länge fram som jag vill eftersom kökschefen tyckte det funkade bra! Efter praktiken drog jag på Iksu för att sparras lite med Christian.

Idag: Hade jag praktik från 09.00-16.00. Jag var först in i köket så jag fick göra ordning veg. stationen och ta emot lite varor själv :) Idag körde veggen med, vilket flöt på bra fast det var knepigare idag då de körde med brieost som skulle värmas. Men det gick inte alls bra at ha i ugnen som vi trodde föst. De blev en aningen för mjuka så vi körde den i salamndern på potatisen och fänkålen som jag kört tidigare i ugnen.  Nu sitter jag här och har tänkt och spela lite och göra några varma mackor (köket är inte klart än) till middag.

Kram!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag var väldigt sugna på båda :)

2009-10-22 @ 20:13:59
URL: http://thisissarah.blogg.se/
Postat av: elin

dåligt spel.

2009-10-23 @ 22:31:21
Postat av: Arvid

Känner mig så nöjd som lyckats lura alla att börja spela Dragonica :)

2009-10-24 @ 13:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0