Soul-searching.

Efter mycket om och men har jag nu beslutat att strunta i min distans utbildning. Det är svårt att motivera sig att göra nått som man inte känner för. Jag vill laga mat. Inte läsa om saker jag redan begriper en gång till. Bara lite djupare. Ärligt talat så hade jag hoppats på en annan utbildning asså i första hand den som går i Umeå men det funkar inte heller då jag vill bo i Stockholm och mest av allt vill jag jobba! Jobba i kök är ju hela drivkraften. Med en risk att låta lite rolig så kan man kalla det passionen.

För det mesta brukar jag bara "go with the flow". Studierna känns verkligen som jag går mot ströms helt utan motivation. Jag tror nämligen hellre på att jobba dessa två år. Speciellt med tanke på de möjligheter kan få i Stockholm. Mitt problem är bara att jag slå ner på mig själv för hårt när jag inte följer planen jag själv satt upp. Men det viktiga är väl att jag kommer dit jag vill och inte hur jag kommer dit?

Distans utbildningen har inte motsvarar min förväntan och skapar dessutom tvivlan över mig själv, det bästa säätet att bli bot det är att ta tag i detta kockeri på det sätt jag vet i hjärtat som gör mig glad även om det inte är en dans på rosor.

Nä! Nu ska jag ringa Universitetet och skriva ut mig så att säga, kontakta min gammla arbetsgivare så jag får papperna och om jag hinner fara förbi arbetsförmedlingen.

Nu kommer motivationen igen!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter som att du gör helt rätt, följ hjärtat så ordnar sig resten sen. Utbildningen går alltid att söka igen om du en dag skulle ändra dig.

In i köket och svettas nu!

2010-10-26 @ 19:01:50
URL: http://forsner.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, ja, det var så :) Och killarna hade sovmorgon på tisdagar.



Låter förresten vettigt att följa dina drömmar och gå på magkänskan. Kul med matlagning som passion. Lycka till!

2010-10-27 @ 15:43:16
URL: http://passopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0