R.I.P Waldo

Min fisk som hette Waldo hittade jag död i akvariet igår (fredag) så jag är lite ledsen eftersom han och stora guldfisken Day var mina favoriter. Nu har jag bara Day kvar av de två. Waldo var iaf en mal som såg ut som malen nedan. Han fick heta waldo eftersom det fanns en figur på flingpaketet som man skulle hitta (se nedan) och malar är natt aktiva och kan ibland vara svåra att hitta. Waldo var dock väldigt social så då vi inte hittade han då det var dags för mat tyckte vi det var skummt. Tillslut hittade vi han intrasslade i en växt som hade skjutit ut ett skott och utväcklat rötter som han fastnat i med sina spröt. Som det såg ut. Men altså kan dessa fiskar drunkna? Det låter som konstigt. Tänkte höra på djurbutiken innan bröllopsmässan om jag hinner imorgon. Så det inte är nått som går i akvariet. Akvariet känns tomt nu. Han var ju sötast och knasigast. Han "simmar inte" heller utan han gled genom vattnet. Liksom kastade sig. Han var ball. Vila i fred. 

Vila i fred Waldo.

Kan ni hitta waldo?


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag kan inte hitta Waldo :P

2010-01-30 @ 12:05:39
URL: http://marrakarra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0