Dagens träning 17 och 18 September

Båda dagarna har jag kört Muay thai. I torsdags så for jag även på Pilates efter med mamma. Tyckte att det kändes som nedvarvning (typ en liten strech) efter Muay thaien haha. I torsdags var det tjej träning vilket innabär oftast mycket mitssparring vilket är superskoj. Idag var det mest fokus på Boxnings-delen. Mycket skuggboxning, vi gick även igenom teknik på uppercuts (fick ingen rättelse av tränarn som tyckte att jag hade bra teknik) men en sak jag brukar göra är att då jag jabbar så glider guarden ned 5cm. Vilket jag verkligen måste tänka på! Jag ser mycket på bilder som har tagit så jag boxas att nu håller jag ihop armbågarna bättre. Det går frammåt.

Retro boxning ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0