Matos

Igår så gjorde jag inte så mycket mer än att jag hade praktik hela dagen på TC. Det var skoj att vara där på en helg på kvällen eftersom det är fullrulle i luckan då ;) Jag hade den simpla uppgiften att lägga sås och olika sallader, vilket var lätt men bra träning. Jag fick även hjälpa till på andra håll runtom. Jag passade även på att försöka lära mig lite om hur det funkar på de andra stationenerna medans. Men det är mycket och en viss rytm man måste kunna. Det kan du nog bara få av att vara med på A la carten.

När jag kom hem så tyckte Christian att jag stank mat-os men han fick lov att sitta och se Twilight med mig på tv1000 ändå. Det är väl då ens kille älskar en eller vad säger ni?

Idag har jag lagat Karl Johan Crepês till lunch. I dem hade jag Scarlottenlök, karl johan, championer som en stuvning på mjölk och kycklingfond kryddad med timjan, vitpeppar och salt. Gratinerades av med 1878 ost (vilket är en sorts prästost). Enkelt och gott.

Nu håller Christian på att sätta upp sista handtaget i köket, jag håller på att plocka in lite grejor i skåpen fortfarande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0