Vigsel Therese & Per (15/8)


Blev ett lyckat bröllop! Jag och Maria var tärnor, tostmasters och värdinnor som jag sagt. Funkade bra var lite nervigt först men det blev en riktigt lyckad dag. Therese syster lovisa var även tärna. Jag skrev även en dikt till Paret. Det du behöver veta är att Per friade på Kebnekaise, per blev lite av kär vid första anblicken och att de flirtade ett bra tag innan det blev något.

Min dikt till brudparet:

"Er kärlek vi är här för att fira idag

En dag ni alltid skall minnas

Njut av festen,

Njut av maten

Ja Varje liten Timma.

  

Viktig är varje liten timme, varje liten stund

För att i nästa sekund kom per att finna

Hans kärlek, hans vän och nu hans kvinna.

  

Likt många kärlekssagor skrivna före den här

Så fick prinsen uppvakta sin prinsessa

Innan när de till kyrkan gick kär.

  

Ja vi samlas här i dag för att må gott eftersom Prinsen i denna saga

Friade till prinsessan i dimman på högsta topp!

Ja nu hans Therese Per äntligen har

Och de skall leva lyckliga i alla sina dar!"



Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0