Om julen

Dagarna innan julen jobbade jag bara som vanligt. Min frånvaro från bloggen kan förklaras med ett ny funnet gravt beroende (min inte lika gravt som Christian) av New Super Mario Bros! Skit skoj!

På Julfton fick jag iaf mycket fint! Jag ska lägga upp bilder på det imorgon! Fick bland annat en skidjacka från harley hansen, design ungsfastform, fina tallrikar, pengar och teflon stekpanna. Vi var på förmiddan hos mamma och pappa sedan såg vi kalle anka hos farmor och farfar där mina föräldrar och syster skulle vara. Jag och Christian skulle fara senare till hans familj där vi senare åt julmiddagen och sov över!

Juldagen så lånade vi Christians föräldrars bil och for och handlade mat till annandagen.

Igår (Annandagen) så var jag och Christian och spanade in mellandagsrean. Jag hittade en kappa och stövlar på rea och ett par rejäla vinterskor på icke rea. Vi åt lunch på rost och sedan gick vi hem för att förbereda middagen. På kvällen var det middag och fest. Det som kom var Moa, Sofia, Lisa, Hampus, Therese, Per, André, Fredrik, Håvard, Isak och Arvid. Till Middag gjorde jag en nötstek, semitorkade körbärstomater, snabbt stekta championer, rotfruksgratäng, mandel klyftpotatis, sallad med en färdig bearnaisesås. Inga kontigheter asså. Men ibland måste man göra det lätt för sig själv. Vi hade iaf en längre förfest till 12tiden med bland annat lite guitarrhero innan vi bestämde oss för att gå ut. När vi väl gick ut så kom vi inte in på nått annat ställe än pipes vi stod i olika köer ett bra tag. Jag hade väl inte de lämpligaste skorna så jag blev mycket frusen om tårna. Vi gick istället hem till Moa och åt pizza som några hade styrt upp.

Bilder fån annandagen.


Idag har jag legat och spelat Super Mario och Zelda hela dagen och självklart städat lite. En större uppfrächning blir nog imorgon med lite kroppslig uppfrächning med som träning och en dush! Haha :) Och om några dagar är det nyår! Inte så taggad på fest nu trotts att jag mår bra och är inte bakis (jag tror jag mår bättre när jag druckigt ekologisk vin än vanligt) med peppen kommer nog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0