Halva grisar och höstgryta

Idag har jag fått stycka gris i skolan, som jag misstänkte..
Jag fick stycka bakdelen på en halvgris där bland annat fläskfilén, julskinkan och kotletterna sitter. Var inte tvärlätt men med lite övning så ska jag nog kunna lära mig!

Efter skolan så cyklade jag förbi TC (min praktikplats) och sa att jag inte kunde komma eftersom jag har skola imorgon. Så jag kommer ha praktik fredag och lördag i veckan istället.

Nu sitter jag och väntar på att min Mysiga gryta ska bli klar! Det är massor med godis i den! Kalvkött, scharlottenlök, gullök, purjolök, rödvin, svamp, morötter, rotselleri och en massa annat! Till det ska ska jag äta vanlig hederlig mandelpotatis!

Ska kika om den är klar snart!

Såhär så det ut innan den började puttra och blev smaksatt!




-----------------
Uppdaterat lite senare:

Såhär blev grytan:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0