Flygande Jakob!

Hoppas ni blir sugen trotts min snabba lilla webbcambild. Jag lovar det smakar ;)

Lite kuriosa:
Namnet Flygande Jakob kommer från rättens upphovsman, Ove Jacobsson, som var verksam inom flygfrakten.


2,5
dl Kelda mellangrädde
1 1 dl chilisås
1 1 dl jordnötter
1 2-3st kycklingfiléer.
1 1 paket bacon
2 2 st banan

Ugn: 225 grader (nederst i ugnen) ca 20min

- Skär kycklingen och bacon i mindre bitar
- Vispa upp mellangrädde medans du steker bacon
- Lägg bacon åt sidan och stek kycklig
- Vänd ner chilisåsen i grädden
- Dela bananerna på längden
- Lägg kyckling i botten med bananerna på
- Bred över chiligrädden och strö över baconströsslet och jordnötterna.
- Grädda nederst i ugnen i ca 20min

servera med ris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0