Dubbla känslor.

Solen är lysande ute och det är riktigt fint vårväder ute!Jag och Christian ska ut och promenera till söder. Vilket känns jätte bra eftersom jag älskar våren! Igår var jag och jobbade på gärdet och eftersom jag hade lika fint väder igår så promenerade jag hem till Vasastan via stureplan medans jag pratade med Lisa i telefonen. Det blev dock kallt om fingrarna eftersom jag lämnat vantarna hemma.

Helt galet att medans allt är fint här i Stockholm och de första vårdagarna kommer så är det kaos i Japan och människor, bilar,byggnader och hem sköljs bort i Sendai med omnejd.

Förutom det så är det mycket stora efterskalv på ca 6-7 på richterskalan och ett kärnkraftverk riskerar härdsmälta. Nu är dödssiffran uppe i 1200 människor men det är inte slut än och ingen vet vad som kommer eller i vilken utbredning.

Volvo har bland annat en en fabrik i det området och jag undrar om jag hade följt mina planer jag hade i gymnasiet då jag läste umeå teknikprogram (som samarbeter med Volvo och Komatsu bl.a.) och japanska på sidan för att få jobba i Japan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0