Gnöl om morgonen

Vilken lockande rubrik!.. Eller nej.

Har varit småsjuk hela helgen men imorse då jag vaknade var det inte bra. Jag var typ grinfärdig. Det är en kombo av nått i halsen (tappar rösten ibland), nått i öronen (ont i dem och hör sämre som efter flygtur) , lite febrig och snorig och ev. en släng av pollen. Hur som haver är det inte bra.

Så jag provade att ringa för att anmäla mig sjuk klockan 6.15. Men jag fick inte tag i nån annan än telefonsvararen. Problemet var att jag började 7.30.. Så trotts att jag var sjuk fick jag ta på mig och gå.

Restiden var ca 12-21 minuter på bussarna, men jaag gick i god tid (6.48 gick bussen) och kände hur jag inte ville stressa. Men gissa om jag inte glömt mitt SL kort i nån ficka sen helgen? Jopp! Så jag fick springa hem igen hämta kortet och kolla upp nästa bussen (06.55 från karlbergs eller 07.10 från karlbergs) 06.55 han jag inte till eftersom det är en bit att gå.

Lungt läge tänkte jag och gick in på pressbyrån för att köpa en dyr macka eftersom jag inte hunnit äta frukost.  Så jag gick där grymt förvirrad och sölade med min macka över mig. Men jag han inte med den andra bussen eftersom uppe på karlbergsvägen så hade de många busshållplatser som hette en massa annat men inte karlberg.

När jag inte hittade den innan 7.10 så började jag gå mot 3ans hållplats (mot karolinska) för jag såg när jag var hemma att jag kunde byta till 506an som passerade där. Efter ett tag kom bussen iaf och saker började rulla på.
Jag blev ca en kvart försenad trotts ca 20minuter innan jag behövde. Framme på jobbet så satte öronen kkäppar i hjulet. Jag hörde nästan inte vad nån sa! Dumma öron!

Inte så sweet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0