Lite japanskt i min mun.

Jag och Christian har nu varit och käkat på Lilla japan (tror det heter så). Christian åt Nigiri och jag åt en bento-låda.
Vi var där tidigare en gång med Mina föräldrar och min syrra. Faktiskt jätte gott! Älskar speciellt Yakiniku och Miso-soppa.

I min bento-låda var det iaf. Yakiniku, 3 nigiri, tempura grönsaker och räkor samt ett yakitori kycklingspett och ris. Jag orkade inte allt så Christian fick hjälpa till.

Blev glass i efterrätt. Jag tog en vanlig kula vanlijglass (äkta bourbon vanilj) och Christian tog en Chokladdoppad mjukglass.

Bento

Såhär såg inte min bento ut som är ungefär en matlåda. Närmast man kommer smörgåsbord :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0