Persiskmatta

Har vunnit en Auktion på en Persiskmatta på Lauritz.com. Så den ska vi försöka hämta ikväll. Christian har alltid tyckt att de är häftiga, på ett sätt har jag också det men mer som hantverk. Men efter att ha insett att jag har väldigt mycket att säga till om angående hemmet stil så tyckte jag att det var Christians tur. Men det blev inte en röd persiskmatta eftersom det skulle passa väldigt dåligt till våran mjuka färgskala. Så denna fick det bli. Han har dessutom fått fria tyglar på det stundande tv-köpet.

En liten beskrivning:
Ull på bomullsvarp, handknuten, mittmedaljong på ljus botten med rutmönster av stiliserade växter, huvudbård med stiliserad växtdekor på röd botten, Persien, Kolyai, 290x150 cm,



Denna matta ska vi hämta idag:)

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Gud vilken vacker matta, den skulle jag gärna haft hemma hos mig. Blir ni less på den så hör av er och säg ett pris. ;)

Kramar Magdalena

2011-09-19 @ 11:51:48
URL: http://ettbarnsligtliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0